جستجو

هوش مصنوعی فتوشاپ چیست و چگونه فعال می شود؟

هوش مصنوعی فتوشاپ یا Firefly یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت سازنده فتوشاپ یعنی ادوبی Adobe برای نرم افزار فتوشاپ خود توسعه داده است. هدف این ابزار ساده‌سازی فرآیند ایجاد طرح‌های دیجیتال پیچیده با خودکار کردن کارهایی است که معمولاً برای تکمیل آنها ساعت‌ها طول می‌کشد. این ابزار طراحی شده است تا بهره وری طراحان گرافیک، عکاسان و هنرمندان را با کاهش زمان و تلاش مورد نیاز برای ایجاد آثار هنری دیجیتال خیره کننده افزایش دهد. به طور کلی به این معنی است که میتواند تمام کار هایی که ممکن است یک طراح گرافیک چند ساعت زمان بگذارد تا ادیت کند ، در چند ثانیه ادیت کند.یا در قسمت دیگر میتواند عکس ها را گسترش دهد.

هوش مصنوعی فتوشاپ Firefly چیست؟

هوش مصنوعی فتوشاپ Firefly از هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشینی برای خودکارسازی کارهای زمان بر و خسته کننده مانند انتخاب اشیا، حذف پس زمینه و تنظیم رنگ ها استفاده می کند. این ابزار همچنین می تواند عناصر ناخواسته در تصاویر مانند سیم ها، قطب ها و سایر موانع را شناسایی و حذف کند. هوش مصنوعی فتوشاپ به ویژه برای متخصصان طراحی که با تصاویر پیچیده کار می کنند و به دقت در کار خود نیاز دارند مفید است.

هوش مصنوعی فتوشاپ چیست و چگونه فعال می شود؟

یکی از ویژگی های کلیدی این هوش مصنوعی توانایی آن در تشخیص و جداسازی اشیا از پس زمینه است. این می تواند یک کار چالش برانگیز برای طراحانی باشد که می خواهند تصویری تمیز و بدون لبه ایجاد کنند. هوش مصنوعی فتوشاپ با انتخاب خودکار شی و جدا کردن آن از پس‌زمینه، این فرآیند را بسیار آسان‌تر می‌کند. این به طراحان اجازه می دهد تا به جای صرف وقت بر روی کارهای خسته کننده، بر جنبه های خلاقانه کار خود تمرکز کنند.

یکی دیگر از ویژگی های هوش مصنوعی Firefly قابلیت تنظیم رنگ و تناژ در تصاویر است. این می تواند به ویژه برای عکاسانی مفید باشد که می خواهند رنگ ها را در عکس های خود تقویت کنند یا حال و هوای خاصی ایجاد کنند. Firefly همچنین می تواند روشنایی، کنتراست و سطوح اشباع را تنظیم کند و دستیابی به جلوه مورد نظر را آسان تر کند. این ابزار قدرتمندی است که پتانسیل آن را دارد که روش کار طراحان را متحول کند. می تواند مقدار قابل توجهی در زمان و تلاش صرفه جویی کند و به طراحان اجازه دهد تا بر جنبه های خلاقانه کار خود تمرکز کنند. با کمک این هوش مصنوعی ، طراحان می توانند آثار هنری دیجیتال خیره کننده ای را به راحتی ایجاد کنند و ایده های خود را به روش هایی که هرگز فکر نمی کردند ممکن باشد، زنده کنند.

نحوه فعال کردن هوش مصنوعی فتوشاپ

با توجه به اینکه این ویژگی به تازگی معرفی شده بنابراین تنها در آخرین نسخه فتوشاپ فعال می شود . پیش نیاز فعال سازی هوش مصنوعی فتوشاپ نسخه ۲۴.۵ فتوشاپ همچنین ویندوز ۱۰ و ۱۱ می باشد . همچنین هوش مصنوعی به صورت ادغام شده در فتوشاپ وجود ندارد و قبل از آن باید نرم افزار Adobe Firefly را نصب کنید. قبل از نصب در فتوشاپ از تب Help در فتوشاپ گزینه Sign in را انتخاب کنید .

 

توجه کنید که برای وارد شدن به اکانت خود نیاز به نرم افزار های تغییر آی پی دارید . راه حل آسان تر استفاده از دی ان اس های شکن می باشد . برای این کار دی ان اس های شکن ۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰ – ۱۸۵.۵۱.۲۰۰.۲ استفاده نمایید . نحوه استفاده از آن در سایت شکن موجود است. بعد از آن به راحتی میتوانید وارد سایت ادوبی شوید

 

توجه کنید فتوشاپ در هنگام نصب این نرم افزار باز نکنید . بعد از نصب نرم افزار Adobe Firefly را به صورت Run As Administrator باز کنید. بعد از تایید میتوانید وارد فتوشاپ شوید .

راه کار آسان تر این است که از Creative Cloud استفاده نمایید . برای اینکار ابتدا فتوشاپ را آپدیت کنید .در مرحله بعد  نرم افزار Creative Cloud را باز کنید و در ستون سمت چپ، روی گزینه Beta apps کلیک نمایید . در منو باز شده روی گزینه فتوشاپ بتا کلیک کنید و  Install را بزنید. پس از نصب، فتوشاپ بتا در لیست Installed beta apps قابل مشاهده است.
هوش مصنوعی فتوشاپ چیست و چگونه فعال می شود؟

نحوه استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ

فتوشاپ را باز کنید و عکس مورد نظر را وارد کنید . در مرحله بعد یکی از ابزار های سلکت را انتخاب و ناحیه مورد نظر را انتخاب کرده. منو پایین که جدیدا در فتوشاپ اضافه شده فعال می شود. در کادر Generate ، تغییری که قرار است روی عکس اعمال شود به انگلیسی تایپ کنید.  روی گزینه Generate بزنید و منتظر تغییر بمانید .

هوش مصنوعی فتوشاپ چیست و چگونه فعال می شود؟

 

 

امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا ۰

امتیاز ثبت نشده!اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×