تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور – تفاوت در سبک طراحی

تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور – ایلوستریتور شباهت های زیادی با فتوشاپ دارد .البته هر دو برنامه از شرکت ادوبی می باشند. یادگیری هر دو برنامه برای طراحان و کسانی که کار گرافیکی انجام می دهند ضروری است ; اما تفاوت های اساسی بین این دو برنامه وجود دارد.

قالب بندی اولیه تفاوت اصلی بین فتوشاپ و ایلوستریتور

تفاوت اصلی این دو برنامه در قالب اصلی آنها است.  ایلوستریتور با فرمول های ریاضی و بردار کار می کند ; اما فتوشاپ ویرایش عکس را بر اساس پیکسل انجام می دهد.

در واقع ; فتوشاپ برای عکاسانی که در عکس های شطرنجی و پیکسلی نقش دارند ایجاد شده است. هنوز هم برای طراحان صفحات وب ; تبلیغات بنری ; گرافیک ویدیویی ; ویرایش عکس و موارد مشابه کار می کند و بسیار کاربردی و مناسب میباشد . اما ممکن است از نظر طراحی رتبه خوبی نداشته باشد.

 

تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور

 

نقاطی که بردار بین خطوط را ایجاد می کنند بردار نامیده می شوند. بهترین مزیت بردارها این است که می توان آنها را تا هر اندازه که می خواهید بزرگ یا کوچک کنید ، اما کیفیت آنها کاهش نمی یابد و هنوز هم همان وضوح اولیه خود هستند.این یک ویژگی مثبت می باشد

 

طراحی لوگو در تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور

طراحی لوگوها و نشان های تجاری و سایر تصاویر مرتبط مانند آرم و .. می توان با هر دو برنامه انجام داد اما انجام آن با استفاده از فتوشاپ می تواند یک دردسر باشد زیرا وقت گیر و اندکی محدود تر می باشد. اما برای طراحی حرفه ای تر به اگرچه می توانید از برنامه ایلوستریتور برای ترسیم طرح های جذاب تر استفاده کنید و چون این طرح بردار است ، وضوح و کیفیت بیشتری خواهد داشت.

از طرفی دست طراح در این زمینه باز تر است.

 

استفاده و راحتی کار

برای استفاده از نرم افزار های کاربردی ; اول از همه باید وارد سیستم شوید تا از ویژگی های آن استفاده کنید. به عنوان مثال ; برای استفاده از Adobe Photoshop ابتدا باید وارد سیستم شوید ; اما Adobe Illustrator به شما امکان می دهد حتی در خارج از برنامه از ویژگی های آن استفاده کنید. ( تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور )

 

ویژگی های عکاسی برای عکاسان حرفه ای تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور

ایلوستریتور یک برنامه بسیار خوب است و برای بسیاری از مشاغل طراحی لوگو و احی استفاده می شود ; اما اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید و به عکس های مناسب و دقیق احتیاج دارید ; بهتر است اصلا به ایلوستریتور نروید و کار خود را با همان برنامه فتوشاپ انجام دهید.

تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور

طراحی صنعتی و بروشور

اگر می خواهید بروشور ; اسناد مناقصه یا پرونده هایی ایجاد کنید که در طراحی تبلیغات صنعتی مورد استفاده قرار گیرد ، بهتر است از ایلوستریتور استفاده کنید .البته ممکن است در مواردی در چاپ صنعتی هم از ایلوستریتور استفاده شود که به دلیل دقت بالا و محدود نبودن صفحه کار بسیار مناسب است . ( تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور )

اما در قسمت دیگر برای چاپ بنرهای بزرگ و با وضوح بالا  از فتوشاپ استفاده می شود.

فتوشاپ اساساً برای ویرایش تصاویر دیجیتالی و سبک های واقع گرایانه در رایانه است ، در حالی که ایلوستریتور برای طراحی لوگوها و اشکال گرافیکی استفاده می شود.

با آگاهی دقیق از هر یک از این تفاوت ها و آموزش در این زمینه ، می توانید مهارت های لازم را کسب کنید. یا در سایت ارتیک مقالات مورد نظر را مطالعه کنید.

امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا ۱

امتیاز ثبت نشده!اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×