جستجو

رمز ارز چیست؟

رمز ارز چیست؟

رمز ارز چیست؟ همانطور که از نام رمز ارز مشخص است این ارزها رمزپایه هایی از پروتکل ها یا کدهای رمزنگاری بسیار پیچیده برای رمزگذاری و انتقال داده های حساس به منظور امنیت معاملات استفاده می کنند.

به بیان کلی تمام تراکنش ها در این سیستم مخفی و ناشناس است. اگر بخواهیم به طور تخصصی بگوییم توسعه دهندگان رمز ارزها با استفاده از اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر این پروتکل ها را ساخته اند که باعث نفوذ ناپذیری آنها می شود.

این پروتکل ها همچنین هویت افراد دارنده و تراکنش ها را با استفاده از رمز ارز پنهان می کند که یافتن و ردیابی آنها را برای هر کسی و هر دولتی دشوار می کند.

غیر قابل پیگیری و ناشناس

رمز ارز نیز به دلیل کنترل غیرمتمرکز مشهور است. این بدان معناست که کلیه فعالیتها و ارزشهای این بازار توسط همان کدهای پیچیده کنترل و ارزش گذاری می شوند و توسط بانکها یا مقامات دولتی کنترل نمی شوند.این مورد برای اکثر کاربران و کشورها بسیار مهم می باشد که هیچ کنترلی از سوی فرد یا نهادی بر این رمز ارز ها وجود ندارد.

ارزهای دیجیتال همچنین می توانند با ارزهای واقعی مبادله شوند و می توانید ارزهای دیجیتال خود را با دلار ، پوند استرلینگ ، یورو و … جایگزین کنید.

البته این به آن معنی نیست که کاملا امن می باشد . در برخی بستر های معامله مانند بایننس ممکن است هکر ها با روش هایی مانند انتقال رمز ارز ها و ردیابی معاملات بتوانند دارایی شما را حین معاملهو انتقال دریافت کنند. اما تا زمانی که تمام این موارد ها را رعایت کنید علاوه بر اینکه این رمز ارز ها ناشناس می باشند بلکه تراکنش ها هم امن و غیر قابل ردیابی هستند.

نکته مهم

در استفاده از صرافی ها و کیف پول های خود بسیار دقت کنید ! زیرا به دلیل تحریم ها صرافی ها و کیف پول ها ممکن است کاربران ایرانی را مسدود کنند. البته به دارایی شما دسترسی ندارند اما اجازه وردود معامله و یا برداشت را به شما نمیدهند. رمز ارز چیست؟

تاریخچه رمز ارز ها

در اوایل دهه ۱۹۸۰ ، یک رمزنگار آمریکایی به نام دیوید چوم یک الگوریتم به نام “blinding” ایجاد کرد که هنوز هم به عنوان هسته رمزگذاری مدرن وب استفاده می شود. این الگوریتم فضایی امن و غیرقابل ردیابی را برای انتقال پول بین دو طرف معامله فراهم کرد و از پول الکترونیکی به نام پول کور برای نقل و انتقالات استفاده شد.

فلسفه انتقالات در این رمز ارز ها نیز از همین زمینه پایه ریزی شده .

صرافی معتبر ایرانی

برای استفاده میتوانید از صرافی ایرانی استفاده نمایید . از این لینک ثبت نام کنید

ویژگی های رمز ارز

دیجیتالی : رمز ارزها فقط به صورت دیجیتالی در دسترس هستند و مانند اسکناس و سکه قابل معامله نمیباشند.

ناشناس: بر خلاف شبکه های بانکی و …. نیازی به احراز هویت و اطلاعات شخصی نمیباشد و می توان به صورت ناشناس تراکنش ثبت کرد. البته برای کیف پول ها و تراکنش ها در ایران ; برای تبدیل به ریال نیاز به احراز هویت است; تا از کلاهبرداری های ریالی جلوگیری شود اما برای انتقال و تبدیل رمز ارز نیازی به اطلاعات شخصی نمی باشد.

نظیر به نظیر: رمز ارزها  بصورت آنلاین از یک شخص به شخص دیگر منتقل می شوند. هیچ واسطه ای مانند شبکه های بانکی و پی پال و …. وجود ندارد.در دنیای ارزهای رمزپایه چیزی به عنوان شخص ثالث قابل اعتماد وجود ندارد!رمز ارز چیست؟

رمزگذاری شده: هر کاربر دارای رمز متشکل از حروف و رقم می باشد که از دسترسی سایر کاربران به اطلاعات آنها جلوگیری می کند.با این مورد هیچ هک و نظارتی صورت نمیگیرد. اما این نکته را نباید فراموش کنید که کد کیف پول و کد ارسال رمز ارز خود را نباید در اختیار کسی قرار دهید.در برخی کیف پول ها مانند اتمیک و … یک کد چند کلمه ای برای بازیابی اطلاعات حساب به شما داده می شود که در صورت فراموشی نمیتوان دیگر به اطلاعات حساب دسترسی داشت. این کد نباید به هیچ عنوان در اختیار کاربران قرار گیرد.

این مورد برای کاربران بسیار مهم و قابل توجه است

غیرمتمرکز: رمز ارزها سرور مرکزی ندارند. آنها معمولاً در شبکه ای از هزاران رایانه پخش می شوند.

هیچ مشکلی در اعتماد وجود ندارد: عدم وجود شخص ثالث قابل اعتماد به این معنی است که شما برای نظارت و کنترل دارایی های خود برای استفاده از سیستم نیازی به اعتماد به شخص یا سازمان دیگری ندارید. همه کارایی و اطلاعات حساب شما در اختیار خودتان می باشد.

گسترده و جهانی : تصور کنید که برای انتقال ارز های رواج یافته مانند دلار هر کشوری واحد پولی خود را دارد که به آن واحد پول فیات می گویند. انتقال ارز فیات در سراسر جهان دشوار است.

در این میان رمز ارز ها این مشکلات را ندارند و به راحتی قابل معامله می باشند.

کسب درامد از رمز ارزها

با تحلیل ها و ورود و خروج به موقع و ترید به جا می توان سود بسیاری حتی بسیار بیشتر از بورس و بازار های معاملاتی داشته باشد .شما می توانید با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلار در بیت کوین ، اتریوم ، دوج کوین و … . در یک سال بیش از ۳۰۰٪ سود کسب کنید.این مورد بسیار حائز اهمیت است. اما برخی ها با طمع ممکن است اشتباه کنند و در زمان های نامناسب اقدانم به خرید و معامله رمز ازر کنند که می توانند به جایی سود به آن ها ضرر بدهد .

پیشنهاد می شود که تا زمانی که اطلاعات کافی در این زمینه ها ندارید بهتر است با سرمایه کمتر شروع کنید که اگر در زمان نالمناسب ورود کردید درصد کمی ضرر بدهید.اما از ان طرف با استفاده از مقدار کم سرمایه امکان دریافت سود بسیار زیاد نیز می باشد.

رمز ارز ها به طور کلی بسیار سود اور می باشند و با نگه داری یا به اصطلاح هولد کردن آن در مدت یک سال یا چند ماه می تواند تا ۲۰۰ درصد یا بیشتر سود بدهد.

از انواع کسب درامد از رمز ارز ها می توان به

ماینینگ – هولد – ترید – ایردراپ

امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا ۰

امتیاز ثبت نشده!اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×