جستجو

بهترین کامپیوتر برای تدوین و میکس

بهترین کامپیوتر برای تدوین و میکس

بهترین کامپیوتر برای تدوین و میکس – امروزه از کامپیوتر ها برای امور متعددی استفاده میشود. با پیسرفته تر شدن قطعات و سخت افزار میتوان گستردگی کارهایی که می شود با کامپیوتر ها انجام داد حس کرد.ویرایش ویدئو یکی از مهمترین کارهایی است که بسیاری از کاربران با رایانه خود انجام می دهند. به همین دلیل ، این افراد معمولاً به دنبال بهترین سخت افزار ها و قدرتمند ترین و در عین حال به صرفه ترین آن هستند که می تواند برای این منظور استفاده شود .همه کامپیوتر ها برای تدوین و ادیت و میکس مناسب نیستند پس با آرتیک همراه باشید تا بهترین کامپیوتر برای تدوین و میکس و قطعات انها را معرفی کنیم.

مهم ترین قطعات برای تدوین

این موارد به طور خلاصه و برای سهولت در خواندن جمع اوری شده تا شما کاربران بتوانند از میان انها به سیستم مورد نیاز خود برسید.هر کدام از قطعات پیشنهادی بوده و میتوان هم رده و با قدرت مشابه را خریداری نمود.

این مورد را توجه کنید که سی پی یو – رم و مادربرد ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و باید با هم همخوانی داشته باشند ( پشتیبانی مادربرد از سی پی یو و رم )

۱ – سی پی یو یا پردازنده ( CPU ) : یکی از مهم ترین موارد انتخاب می باشد و بهتر است که یکی از سی دی یو های Core i5 یا i7 یا i9 نسل ۸ به بالا اینتل باشد – از سی پی یو های هم رده ای ام دی هم میتوان استفاده نمود. سی پی یو ها برای پردازش نرم افزار و باز کردن و اجرای آن نقش مهمی دارند و در صورت انتخاب سی پی یو ضعیف میتوان انتظار کند بودن سرعت کار با نرم افزار و در مواردی کرش نرم افزار و پاک شدن پروژه را به همراه داشت. البته رم هم در این مورد تاثثیر بسیار بالایی دارد

۲ – کارت گرافیک ( VGA )  : کارت های گرافیک هر چه قدرتمند تر باشد می تواند در رندرینگ و عملیات تدوین سریع تر عمل کرد.از کارت های گرافیک گیمینگ هم میشود در این زمینه استفاده نمود و گیمر ها و استریمر هایی که از بازی خود فیلم و سپس ادیت میکنند میتوانند از این کارت گرافیک ها هم برای ادیت استفاده کرد هم برای گیم ( در صورت توان میتوان از کارت های گرافیک سری ۲۰۰۰ انویدیا – ایسوس – گیگابایت و .. استفاده کرد. در مراحل پایین تر میتوان کارت گرافیکهای معقول تری استفاده نمود.

بهتر است کارت گرافیکی را انتخاب کنید که دارای سیستم خنک کننده مناسبی باشد

۳ – حافظه رم ( Ram ) : مانند دیگر زمینه های کاری رم ها یکی از مهم ترین قطعات هستند و هر چه رم قدرتمند تر باشد ; کار با نرم افزار های ادیت و تدوین مانند پریمیر و … اسان تر و روان تر صورت میگیرد. بهتر است حداقل یک رم ۸ DDR4 و در صورت توان ایده آل رم ۱۶ گیگابایتی با فرکانس بالا خریداری شود.

۴ – حافظه ذخیره سازی : این مورد جز مهم ترین ها نیست اما برای افرادی که زیاد تدوین میکنند یا ویدیو هایی با کیفیت بالا ادیت و تدوین میکنند از اهمیت بالایی برخوردار است و بسته به نوع کار و نیاز کاری میتوان هارد هایی با ظرفیت های بالا تر خریداری کرد

۵ – اس اس دی : بهتر است اگر قصد ادیت و تدوین حرفه ای ندارید سراغ این مورد نیایید اما باید بگویم که یکی از راه کار های افزایش سرعت کار همین مورد می باشد. اس اس دی ها به طور کلی دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به هارد دیسک ها می باشند. اس اس دی ها بر خلاف هارد دیسک ها که از دیسک های چرخان استفاده میکند ; از حافظه فلش استفاده میکنند و میتوانند بسیار سریع تر عمل کنند. خود اس اس دی ها به اس اس دی های ۲.۵ اینچی و m.2 تقسیم میشوند که اس اس دی های m.2 سریع ترین آن ها می باشند.

بهتر است حداقل از یک اس اس دی ۱۲۰ گیگابایت برای نصب ویندوز روی آن استفاده کنید ( اگر m.2 باشد بسیار قدرتمند تر عمل میکند اما ۲.۵ اینچی هم بسیار مناسب می باشد )

دیگر قطعات از جمله مادربرد ابتدا باید با سی پی یو و رم همخوانی داشته باشد و قطعاتی همچون پاور و کیس و … بر اساس نیاز و یا محاسبه فضا و مقدار انرژی مصرفی قطعات صورت میگیرد

 

امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا ۱

امتیاز ثبت نشده!اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×